Naučte se při cvičení doplňovat tekutiny s carnitinem

21. března 2012 v 21:42 | Lexie |  Bodybuilding
Zatímco bez potravy vydrží člověk i několik týdnů, bez vody a tekutin sotva několik dnů. Příjem tekutin, jejich množství a kvalita je důležitým faktorem pro mnohé funkce našeho organismu. To platí dvojnásob při sportu a obzvláště při pobytu ve fitness centru, kde chceme tvarovat své tělo. Zatímco profesionální sportovci znají aktivní látku carnitin velmi dobře, většina obyčejných návštěvníků posiloven vůbec netuší, o co jde. A přitom právě doplnování tekutin obohacené o účinné látky během cvičení ovlivnuje výrazně využívání tuků.


Carnitin"L-Carnitin báze přenáší mastné kyseliny na místo jejich spalování do energetických center buněk tzv. mitochondrií a tím podporuje tvorbu energie z tuků. Podílí se na celkové energizaci organismu a výrazně přispívá k redukci nadváhy, podporuje srdeční a mozkovou činnost, zlepšuje fyzickou a psychickou výkonnost,"
charakterizuje účinnou látku Kateřina Gálová, výživová poradkyně ze společnosti Nutrend. Tato olomoucká firma uvedla účinnou látku carnitin již před deseti lety na český trh. "Máme mnohaleté zkušenosti s produkty určenými na redukci nadváhy. V portfoliu máme mnoho výrobků s obsahem carnitinu a zákazníci se k nám s důvěrou vracejí,"dodala výživová poradkyně.
S významem carnitinu souhlasí i další odborníci na výživu a zdravý životní styl. Podle Ludvíka Pokorného, který byl po revoluci v roce 1989 vůbec jedním z prvních majitelů posiloven v České republice, je dostatek vhodných tekutin při posilování stejně důležitý, jako dostatek vláhy pro rostliny. "Člověk by měl mít v sobě 2 litry tekutin, ještě než přistoupí k samotné fyzické zátěži. Pokud se tak nestane, dochází po 5 až 10 minutách ke zbytečně nadměrné únavě, která omezuje výkon. V extrémnějších případech může dojít, až ke kolapsu," zdůraznuje Ludvík Pokorný, výživový specialista a trenér ve fitness.
Nutrend
Zatímco před samotným cvičením postačí pít středně mineralizované vody, které jsou běžně k dostání v obchodních řetězcích, se vstupem do fitness centra tělo vyžaduje víc, než obyčejnou vodu. V posilovně je vhodné tyto vody doplnovat isotonickými nápoji s obsahem minerálů, solí, antistresových vitamínů a také nápoji s obsahem carnitinu. "Tato velice důležitá složka, která by neměla chybět v našem těle během fyzické zátěže, je nepostradatelná z mnoha důvodů. Carnitin je aminokyselina, která pomáhá rychleji a efektivněji spalovat tukovou zásobu. Zvyšuje výkon, pročišťuje tepny a cévy a zlepšuje celý kardiovaskulární systém. Je to vysoce účinná látka, doporučuji minimálně1gram za den," říká Ludvík Pokorný. "Vhodný je například Carnitin drink od Nutrendu. Ten má v sobě dostatek tolik zminovaného carnitinu i dalších potřebných látek jako např. taurin a synefrin." dodává Ludvík, který však upozornuje, že není vhodný pro děti a těhotné ženy.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama